סערה עקב פינוי כרם בשומרון: "גלנט מאמץ מדיניות שמאל"

בנצי לייזרוביץ' ואיתי גדסי No Comments on סערה עקב פינוי כרם בשומרון: "גלנט מאמץ מדיניות שמאל"

פינוי כרם בשילה מעורר סערה במערכת הפוליטית: סמוטריץ פנה במכתב לנתניהו ודרש להקפיא את העקירה. עשרות נעצרו על ידי כוחות הביטחון ושוחררו. ח"כ לימו סון הר מלך ניסתה למנוע את העקירה והתעמתה עם שוטרי מג"ב

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעת בוקר מוקדמת החל פינוי כרם משל שפחת בן אליהו בגוש שילה. מאות תלמידים מישיבות תיכוניות ומאולפנות הגיעו בניסיון לעצור ההרס ופינוי הכרם.

משפחת בן אליהו: " לא יתכן שבממשלת הימין על מלא, אנחנו מגיעים למראות כאלו. עבודה של 20 שנה נעקרת ברגע ואין מי שיעצור את העוול הזה. אנחנו קוראים לכל שרי הממשלה לעצור את הדבר הזה ולהגיע למקום".

מי שהגיעה למקום ואף התעמתה עם שוטרי מג"ב שניסו לעצור אותה מלהגיע לכרם, היא ח"כ לימור סון הר-מלך. "זהו הרס מביש, אנטי ציוני ואנטי מוסרי שמבוצע בעקבות פסק שבג"ץ שנשען על "צו שימוש מפריע" – צו דרקוני שמופעל כנגד יהודים בלבד"

video
play-sharp-fill

לדבריה, "מדובר בצו שזכה לביקורת חריפה ביותר על ידי השופט אדמונד לוי ז"ל, והיה לעבור מן העולם כבר לפני שנים – קל וחומר בממשלת הימין הנוכחית. "העוול זועק שבעתיים, שעה שבתי חאן אל אחמר עליהם מוטל פסק בג"ץ עוד לא פונו ועומדים במשך שנים על תילם", הוסיפה סון הר-מלך.

"אני קוראת מכאן לשר הביטחון יואב גלנט להורות על עצירת ההרס ולבטל במיידי את הצו הגזעני מכוחו מבוצע הפינוי, כך שהיסוד המשפטי לפינוי ייעלם. זה בידיים שלך ומוטל עליך לעצור את הפשע הזה", אמרה.

במקום התפתחו עימותים, ולמוקד המשפטי של ארגון חוננו הגיע דיווח על כ-40 עצורים שנעצרו במהלך הרס הכרם סמוך לשילה. העצורים נלקחו באוטובוס לשער בנימין, ושוחררו. עו"ד נתי רום מארגון חוננו הגיע למקום לסייע לעצורים.

סמוטריץ' טוען כי הורה לבטל את הצו, וגלנט הפך את ההחלטה והורה להרוס. "העקירה המתוכננת היא עוול נוראי. אני רוצה להזכיר בראשית הדברים ש'צו שימוש מפקיע' הוא צו דרקוני. מדברים על דמוקרטיה וזה צו שאין לו מקום בדמוקרטיה".

"נגד הצו הזה הוגש ערר לוועדת עררים, שזה גוף מעין שיפוטי. הערר התקבל משום שאף אחד לא הצליח להוכיח בעלות על הקרקע. אבל בכל זאת, שר הביטחון דאז בני גנץ החליט החלטה פוליטית והורה לראש המינהל האזרחי דאז להפעיל את הצו".

"אני קיימתי על זה דיון לפני כחודש ובתפקידי כשר במשרד הביטחון הוריתי לבטל את הצו. לצערי, השר גלנט חשב אחרת. מאחר שנושא הסמכויות ביני לבין השר גלנט לא הוסדר ומתוך רצון שלא להכניס את המערכת הצבאית לקונפליקט – לא יצאתי לקרב על זה בזמנו. מדברים על זכויות אדם. זה לא דמוקרטי. הצו הזה היה צריך להיות מבוטל. נקודה".

סמוטריץ׳ פנה במכתב לראש הממשלה ודרש להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם.

 

השר בן גביר גם הוא פנה הלילה לשר הביטחון יואב גלנט ודרש לעכב את הרס הכרם, ולטענתו, גלנט סירב. בעקבות כך בן גביר דורש לקדם את העברת מג"ב איו"ש למשרד לביטחון לאומי: "התנהלותם מול ח"כ לימור סון מוכיחה מדוע חשוב שיעברו למשרד לביטחון לאומי".

בן גביר פנה הבוקר לראש הממשלה ודרש ממנו לעצור במיידית את ההרס, השר בן גביר אמר כי "השר יואב גלנט משתמש במג"ב איו"ש כדי לבצע הרס מיותר, למרות שהוא יודע שעל פי ההסכמים הקואליציונים מג"ב איו"ש אמור לעבור לאחריות המשרד לביטחון לאומי. עוד הודיע השר בן גביר כי הוא דורש לבצע את העברת הסמכות על מג"ב איו"ש כבר בישיבת הממשלה הקרובה".

"מחזק את ידיה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך. לאנשי מג"ב איו"ש אסור לפגוע בחוק חסינות חברי כנסת ובוודאי לא לפגוע בחופש התנועה שלהם ודווקא התנהלות זאת מוכיחה עד כמה חשוב שמג"ב איו"ש יעברו למשרד לביטחון לאומי".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף בתגובה לפינוי הכרם בשילה: "מי שפוגע בחסינות חברי כנסת צריך לתת את הדין. אני מוחה על הפגיעה בחסינותה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך ומחזק את ידיה. התיישבות זאת ציונות-צריך לתת למתיישבים צל"ש על מסירותם למען ההתיישבות. הכשרנו תשעה יישובים בהתיישבות הצעירה וזאת רק ההתחלה".

ח"כ אלמוג כהן 'עוצמה יהודית': אני מגבה את חברתי הלוחמת ח"כ לימור סון הר מלך, על עמידתה האיתנה כנגד האכיפה הבררנית והבריונית, המפקדים שהנחו לפגוע בחסינותה, צריכים לתת את הדין עוד היום".

 

 

 



0 תגובות